FAQ

Q: Навіщо воно треба ініціативній групі, в чому ваш інтерес? Хочете нічого не робити і отримувати грошики?
A: Ми не в силах самостійно вести боротьбу, можливо з цим інструментом може вийти. З приводу грошей – уявіть просто наш дохід, додайте туди близько 50% податків (тому як на даних посадах сплачується податок як з найманого працівника), потім поділіть на число членів. Сума виходить велика. При чому з цієї суми на послуги юристів піде 0 грн. Тобто нікому ще не допомогли, але вже операційні витрати в сотні тисяч грн.

Q: Чому немає членських внесків?
A: Тому як будь-який рух фінансів в організації повинно бути відображено в бухгалтерських звітах. Для цього треба бухгалтер. Все так влаштовано, що бухгалтера треба брати на ставку, хай і 0.2 або 0.5. Тобто просто почати збирати гроші = додатковий геморой у вигляді звітності. Другий і найголовніший момент – треба знати куди витрачати гроші. Просто збирати що б збирати не наш варіант. Саме тому ми хочемо отримати часті кейси та проблеми ІТ фахівців, оцінити рішення цих питань в грошовому та часовому еквіваленті, отримати статистику випадків (наприклад тільки 1% фахівців стикаються з такою проблемою). Зрозуміти як можна вирішити питання на етапі підписання договору, а потім вже з оцінкою вийти до членів Організації. Мета Організації не тільки допомагати вирішувати проблеми, але ще профілактика, превентивні заходи.

Q: Коли Організація почне допомагати членам Організації?
A: Як тільки знайдемо часті кейси, отримаємо статистику, знайдемо кошти. Ви ж розумієте що між ФОП Іванов і ТОВ Роги і копита, оплати юристів будуть на організації. При виграші в суді, треба передбачити кому які оплати йдуть. Треба буде укладати спеціальну угоду між Івановим, Організацією та юристом / адвокатом. Тут багато підводних каменів.

Q: Управління Організацією.
A: Диктатура. Ми має погодитися що тільки військовий або диктаторський режим може дозволити отримати результат швидко. Так, ще є спільна мета. Але знайти спільну мету 10.000 тисяч людей складно. Хтось не хоче платити податки взагалі, кому-то все одно до проблем інших. Хтось в Києві, працюючи 10 років в топ компаніях не розуміє який треш може творитися в інших місцях. Якщо люди не можуть вести свій ФОП, про яке управлінні Організацією ми можемо говорити? Час грати в демократію у нас немає. Робити по 500 нарад заради нарад і стверджувати кожну дрібницю теж. Диктатура, але в рамках законів.

Q: Грошове питання цікавить усіх.
A: Все просто. Наша Організація – це не прибуткова організація (не тільки фактично, а й юридично). Ми не можемо просто взяти і вкласти всі гроші в біткоіни і чекати коли буде добре. Весь дохід повинен буде залишитися в Організації і бути витрачений на потрібні Організації. Це закон. Оплати йдуть Юр особі. Всі гроші там. Відповідно до законів України навіть Глава Організації або Члени правління не можуть витратити значні суми без рішення членів Організації. На даному етапі всі наші вкладення, нехай і невеликі за мірками Організації такого типу, можна розглядати як купівлю черговий підписки на сервіс. Ми очікуємо що велика частина фінансових потоків буде від членських внесків. У нас немає необходіомсті в додатковому фінансуванні від держави.

Q: Что по статуту ?
A: Статут буде переписаний фахівцями у своїй справі. Гадаємо перші пару років там буде жорстко, потім, звичайно ж, все буде кілька демократичніше. Але знову ж таки, все в рамках закону. Припустимо є ідея об’єднувати членів за принципом лівих і правих (хто за рівноправність, і хто за індивідуальність). Для нас хороший приклад виборна система США та демократи і республіканці.

Q: Підрозділи ?
A: Плануються. Можливо буде необхідність якихось регіональних. Наприклад для швидкого реагування або якусь самостійність в місті Одеса буде свій підрозділ з керівництвом. Навіщо вирішувати питання через Київ, якщо член Організації з Одеси, юристи з Одеси, проблема в Одесі. Про підрозділах написано в законах України. Там є довіреності тощо. Ми нічого нового не придумуємо. Однозначно має бути підрозділи по роботі з юристами (вибачте що узагальнюють юристів і адвокатів), з пресою (профільними сайтами в т.ч.). ІТ департамент (підрозділ). Після вивчення “матчастини” ми прийшли до висновку що варіант “дати Організації розвиватися самостійно” так само дуже хороший.

Q: Вимагати поліпшень контрактів. 100500 відпусток, + 100% до оплати контракту.
A: Ні і ще раз ні. Якщо людина не може відстояти свої інтереси з клієнтом самостійно на самому початку відносин (якщо бути точніше до початку їх офіційних відносин), то кликати Організацію (якою б великою вона не була) якось дивно. Ми дотримуємося думки що економіка країни важливіше економіки конкретної людини або всіх членів Організації. Кому буде добре монополізувати ринок в умовному місті Х (зі сторони виконавців)? Імовірність що клієнти просто підуть дуже висока. І кому воно треба? Заради + $300 тут і зараз конкретним членам Організації, ми можемо втратити клієнта з 10-20-30 контрагентами (які можуть бути членами Організації). Саме тому є ідеї стримування і противаг. Думаю що перший час ми можемо говорити про таке слово як “гарантуємо” невтручання. Давайте вирішувати проблеми по мірі їх критичності. 20 відпусток замість 22, або Якобс замість Лаваззи, ПС4 замість ПС5 і монітори не по 4к для читання тексту нехай будуть останніми проблемами в галузі. Так само ніяких “Ми будемо вимагати зп по 1200 євро кожному Джуну» або «Вступайте! Ми гарантуємо вам роботу”.

Q: Чому варто вступити в Організацію?
A: Це можна порівняти зі Страховою. Ти можеш платити роками страхові внески і ніколи не отримувати виплат, тому що страховий випадок так і не настав. Не думаю що хтось засмучується з цього приводу. Можна не платити і нічого не трапиться – тоді win-win. Але в разі настання страхового випадку, краще б мати поліс. Другий приклад – менеджери і Ліди (Leads). Коли у вас все працює як годинник, немає ніяких інцидентів або проблем, може здатися що менеджери баласт і ліди просто сидять і нічого не роблять. Але якщо ви їх дропніте з проекту і щось трапиться – буде дорого це (проблему) виправляти. Хтось йде на такі ризики, хтось ні. Але можна і не вступати в Організацію. Глобально (наприклад ми проти чергового покращення) ми будемо домагатися цього для всіх. А не тільки для списку членів Організації – думаю це очевидно.

Q: Як вступити?
A: Все просто. Для ФОПів вам необхідний ключ ЕЦП (бажано ФОПа, а не ваш особистий, але на худий кінець особистий теж ок). Для найманих працівників ЕЦП особистий. Підписуєте документ, завантажуєте, чекаєте. Інших варіантів не передбачено. Ніхто збирати тисячі членів в Києві і перевіряти їх паспорта ні в ковід ні без ковіда не буде. 21 століття на дворі. Якщо у вас немає ЕЦП – зробіть ЕЦП. Якщо ви не хочете робити ЕЦП – навіщо ви нам? Це означає що в разі проблеми, ви не зможете навіть документи підписати свої до суду. Організація не мамка, за ручку водити не буде. Ми хочемо допомагати тільки тим, хто сам пробує дати собі раду. Тут можна сказати що “Це втрата членських внесків, най буде”. На що ми відповімо – Організація, це не про збір грошей. Ми не МММ або каса взаємодопомоги.

Q: Хто може вступити?
A: Ми кілька разів намагалися обмежити статутом коло осіб, але це неможливо. Тому будемо відсікати на етапі заявок.
Чекаємо осіб пов’язаних з ІТ. Тобто 100% програмісти, куа, девопси і т.п. (Технарі). Їх Ліди, хеди, архітектори. Менеджери: скрам майстра, менеджери проектів, деливери і т.п. Я думаю ми якось зберемо список всіх професій. Як будемо перевіряти? За ФОПу трохи легше – швидше за все КВЕД, у випадку з найманим співробітником теж питання не складне. Думаю що ми не повинні говорити про певний досвід в сфері ІТ, тому що тільки що вийшовши з ВНЗ джун має повне право бути членом Організації і отримати консультацію на що звертати увагу на першій роботі що б не потрапити в рабство, наприклад. Особиста думка Глави Організації – Організація з якогось моменту повинна буде виділити напрямок для роботи з новачками у сфері. Перша робота це дуже складно. Може ми зможемо реально допомагати в цьому питанні. Якщо до того моменту будуть членські внески – не проблема для новачків в сфері.

Q: Чи є необхідність в кадрах?
A: Так. Було б не погано мати кого-то для ІТ інфраструктури (поки що все дуже просто, але погляд фахівця допоміг би). Лідерів думок (НЕ космонавтів, а приземлених людей). Просто лідерів. Прошу не плутати з лідамі, архітекторами, хедамі. Це не має ніякого відношення. У нас посади часом видаються як в Армії – за “дупо-роки”. У цьому випадку це не підходить. Так само дуже потрібна буде спокійна людина, яка вміє говорити. У ініціативної групи є люди, які підходять на ці посади. Проблема одна – може бути люди не хочуть цим займатися. Ми не питали – вони не відмовляли. Але, як нам здається, якщо за покликом їх серця і мізків вони прийдуть до дверей цієї Організації – це буде добре. Тобто за фактом посади є, люди є, але посади не закриті. Прям як на ринку ІТ.