Категорії
Новини Організації

Висновок ГО “в ІТ” стосовно Проекту 4303 (доопрацьований) 17.03.2021

  1. ГО “в ІТ” розуміє і поділяє бажання Авторів Проекту налагодити кращі умови інвестицій для українських ІТ стартапів.
  2. Організація вважає за необхідне розділити Проект: відокремити основну частину від всього іншого. А саме, за словами Авторів виділити найголовніше: додати фінансові інструменти / редагування в законах захищають інтереси інвесторів і гроші інвесторів в рамках діяльності таких стартапів.
  3. Організація вважає що порівняльна таблиця (в презентації Дія Сіті) можливих відносин між клієнтами / компаніями і співробітниками є тільки частковою і вводить в оману. У доповненні до відсутності матеріалів по відносній таблиці видів зайнятості ІТ фахівців (фоп / найманий співробітник / держслужбовці / не оформлені) дані матеріали є спробою маніпуляції.
  4. Організація не бачить доказів що проблема інвестування в ІТ сектор України є специфікою ведення ділових відносин через контракти і ФОП і відповідно таку заяву оцінює як маніпуляцію.
  5. Організація не бачить порівняльної таблиці за видами діяльності в ІТ сфері (для компаній зі своїм ІТ продуктом, частка ІТ стартапів, частка аутсорсингових і аутстафінгових компаній). Без цієї таблиці і таблиць зазначеної в п3 неможливо зрозуміти кому і як Проект збирається допомогти. Простий приклад: якщо гроші приходять з: 80% аутсорс, 10 продукту і 10 стартапу, а Проект подвоїть тільки стартап – то ми говоримо тільки про 10% збільшення ВВП за рахунок цього Проекту (але про 100% збільшенні в сфері стартапів). Все інше збільшиться як і роками раніше – самостійно (в залежності від світового ринку і локального).
  6. Організація не розуміє чому податкові пільги (новий економічний режим) буде доступний виключно для ІТ сектора, коли так багато секторів потребує розвитку. Якщо нова економічна зона дає + 100% приріст до ВВП всього за кілька років, то чому ця зона не дасть такого ж приросту і в інших галузях?
  7. Організація не розуміє в чиїх інтересах написаний даний Проект, тому що Автори згодні з великим податковим тягарем у компаній, але збираються його зменшити виключно для ІТ компаній (а якщо точніше для ІТ компаній стартапів з іноземними інвестиціями резедентів Дія Сіті або просто ІТ компаній резидентів Дія Сіті). Якщо ж зменшення податкового тягаря позитивно впливає на інвестиції – чому б не зменшити його і для інших секторів, котрі потребують інвестицій?
  8. Організація не розуміє чому виключно для ІТ сектора треба ще раз писати закон, який забороняє “свавілля” силових відомств. Чому не можна стежити за виконанням вже існуючих законів? А якщо написання нового закону з тим же текстом дійсно так продуктивно, то чому ми не можемо ще раз переписати КК України щоб позбутися від будь-якого виду кримінальних справ?
  9. Як додавання ще одного контролюючого органу робить число контролюючих органів менше? Чому додавання ще 1 контролюючого органу робить число корупційних ризиків менше (нам здається їх буде стільки ж АБО на 1 більше)?
  10. Проте Організація визнає практику фахівців переманювати колишніх колег на нове робоче місце. Організація поставила за мету для себе виправляти цю ситуацію на рівні етичних норм ведення справ, навіть якщо це не буде прописано в контрактах ІТ фахівців.
  11. Організація визнає практику залишати результат роботи собі для подальшого використання після закінчення співпраці з Клієнтом, навіть якщо це було прямо заборонено контрактом. Але, якщо зробити огляд ринку, багато компаній як раз і готові платити за “особливі вміння” у вузькій області тобто за минулий досвід, отриманий під час вирішення завдань попередніх клієнтів фахівцем. Ми ж не можемо заборонити хірургам проводити типові операції пацієнтам однаково? Тому слід тверезо оцінювати дану проблему.
  12. Згідно тлумаченням різниці між “робота” і “гіг”: кожна “гіг” є “робота”, але не кожна “робота” може бути “гіг”. Більш того ми прийшли до висновку що “гіг” є набагато ближче до ФОПу, ніж до найманої співробітнику.
  13. Фахівці останнім часом вчаться фінансової грамотності, тому закладають ризики / відпустки / покупку техніки в вартість своїх послуг. Ринок в даний момент благоволить фахівцям в ІТ сфері, тому нерідко можна зустріти відпустку через місяць співпраці на нового клієнта, бонуси, страховки (великі клієнти мають кращі умови в Страхових компаніях і дозволяють фахівцям-контрагентам отримати такі ж умови на період співпраці). Кожен контракт між клієнтом і фахівцем може бути унікальним саме завдяки відсутності обмежень з боку законодавства. Все залежить від конкретного випадку, вмінню продати свої послуги Клієнту та ситуації на ринку.
  14. Організація не знайшла джерел оцінки можливого зростання З і БЕЗ Проекту Дія сіті, щоб можна було порівняти що втрачає гос-во Україна. Більш того, Автори Проекту стверджують що завдяки Проекту ВВП від ІТ галузі виросте на 100% за наступні 5 років. Але згідно зі статистикою ІТ галузь зросла на 100% за попередні 5 років. Тобто якщо ми припустимо такий же темп зростання наступні 5 років, то і без Проекту приріст складе 100%. Значить Автори Проекту передбачають зниження зростання розвитку в ІТ секторі на наступні 5 років, саме тому треба прийняти Проект, щоб залишити поточний темп зростання. Але в ні в Проекті, ні в Пояснювальній записці немає нічого про зниження темпів зростання в ІТ галузі.
  15. Організації не зрозуміло як Автори Проекту збираються виміряти результат своєї діяльності. Ми, з сфері ІТ, звикли робити виміри ДО змін і ПІСЛЯ змін, щоб показати клієнту що наші послуги справили позитивний вплив, наприклад “Приріст продуктивності збільшився на 10%. Новий дизайн сайту збільшив конверсію на 5%. Автоматизація тестування збільшила швидкість розробки на 30%. Поглиблене тестування призвело до скорочення технічних багів і рейтинг задоволеності користувачів став вище на 20 пунктів. Впровадження нових методик управління командами збільшило продуктивність команд на 10%. Придумали новий функціонал, реалізація якого додала 3% до фін показниками “. З огляду на темпи зростання за останні 5 років і відсутність передумов його зниження, можна нічого не робити і сказати через 5 років що саме через це галузь зросла в 2 рази.
  16. Організація вважає що створення, а головне підтримка ІТ рішення, реєстру резидентів Дія Сіті не може бути безкоштовним. Тому треба додавати кошторис витрат на імплементацію Проекту з державного або інших бюджетів.
  17. Організація також вважає що створення такої “економічної зони” дозволяє компаніям, виділивши ІТ підрозділ ( “ІТ дочка”) і завищивши вартість послуг для батьківської компанії, отримаємо чергову “схему” з ухилення від сплати податків на дохід в “батьківській” компанії. По суті це практично офшор всередині країни за винятком виду діяльності. У зв’язку з цим це збільшує корупційні ризики (незаконна фінансову винагороду щоб “ІТ дочка” такої компанії все ще залишалася в “економічній зоні” і вела, можливо реальну, можливо “роздуту” діяльність в сфері ІТ послуг). Ще деталей в документі Антикорупційний висновок.

Повний текст доступний за цим посиланням